A teenage dream.

Utmaningarna forsätter. Har insett att jag har lyckats glömma att nämna i vissa att dom är utmaningar, men ibland har jag inte alla hästar i hagen. Hur som helst, idag är det dag 14, och utmaningen är "när jag var liten och skulle bli stor" ...

När jag var liten ville jag bli väldigt många olika grejer. Jag ville bli skådespelare, jag ville bli advokat, jag ville vara med i Spice Girls, jag ville vara bli häxa, läkare, designer, och tro det eller ej, brandman ... jag har nog velat bli allt möjligt. Men den bästa saken jag ville bli var nog veterinär i kombination med ett eget café. En sommar kunde jag liksom inte bestämma mig. Ville jag bli veterinär? Eller ville jag äga mitt eget café? 12-åringen i mig tänkte lite utanför box:en och bestämde sig för att vilja bli båda.

Min café-klinik blev snabbt ett planeringsmoment. Jag planerade hur det skulle se ut, café på framsidan och sedan via stora dörrar kom man in på själva kliniken. Jag valde ut färger, logotyper, kakor och tänkte ut hur bord och stolar skulle se ut. Allt var nästan färdigplanerat när jag insåg att detta var en omöjlig kombination. Jag kan inte jobba som veterinär och sedan bara gå ut och ta betalt för kaffe. För att inte tala om alla hälsovårdsinspektioner och hur jag inte skulle lyckas få godkänt på dom. Och sedan, faktiskt, så gillar jag typ bara hundar och hamstrar. Hade någon kommit in med en leguan eller en orm och hoppats på mirakel, hade jag bara svimmat ...

Det var alltså en kort kärlekshistoria till veterinäryrket. Att äga ett café skulle jag fortfarande kunna tänka mig, men kanske när jag är typ 60 år gammal. Då skulle jag kunna underhålla mina gäster med historier om mina glansdagar, om vi nu utgår från att jag har coola glansdagar som folk faktiskt vill lyssna på. Och så är det med det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-12-15 @ 13:33:50
Postat av: Elin

Jag hade velat bli räddad ur lågorna av brandmansGrete! ;)

2010-12-15 @ 13:34:31
URL: http://eluaan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Café och veterinär? Mjo varför inte?! Fredrik Härén hade ju varit på tandläkarspa i Thailand...Viktigt att tänka nytt ju!

2010-12-15 @ 17:28:42
URL: http://gerty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0