No regrets.

Det är söndagen den 19 december och det betyder ny utmaning, "det här ångrar jag". Tyvärr så tror jag inte på ångern. Jag tror på väldigt många olika saker, på tomtar och häxor och spöken, men ånger, nja, det funkar inte enligt mig. Jag är här. Här, vad här innebär vet jag inte, men om jag hade gått runt och ångrat mig en massa hade jag inte varit här idag. Och Gud vet vart jag hade slutat upp då. Ånger är alltså en, enligt mig, onödig grej. Visst, man behöver inte begå samma misstag om och om igen, men att spendera massa tid med att ångra sig är rent bortkastad tid. Lär dig av det du inte borde ha gjort, och gör inte om det. Ångra inget. Lev, eller något liknande. Och gå framåt.

Slutsatsen är: lev inte i det förgångna. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: I.

Panašiai ir aš, todėl dabar darau viską, kad veliau nesigailėti ko nepadarius ;)

2010-12-21 @ 10:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0