There's no place like home.

Min favoritplats är "hemma". Men hemma är inte lägenheten i Kalmar, eller lägenheten i Malmö. Det är huset mormor och morfar bor i, i Litauen. Varför det huset räknas som "hem" vet jag inte. Jag var tre år gammal när vi flyttade där ifrån och sedan dess har jag bara varit där på somrarna, i princip. Det är där jag och min kusin, Kot, alltid hittade på massa saker och det är där vi alltid kunde vara oss själva, samtidigt som vi kunde vara alla andra personer vi villle. Det fanns inte en enda plats vi inte hade utforskat och än idag kan jag hitta till alla möjliga konstiga vrån och hörn. Det är väl huset som på sätt och vis får symbolisera "min barndom", för där kunde jag leka rövare varje dag. Varje gång jag åker dit känns det som om jag åker hem och varje gång jag åker där ifrån gör det ont. Jag älskar mormor och morfars hus och det huset är sannerligen min absoluta favoritplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0