Try to figure me out.

DAG ETT ... Dagen utmaning: Presentera mig själv. (Lättare sagt än gjort.)


Jag heter Grete, ett namn jag delar med 60-åriga tanter, och har ett efternamn som ingen kan uttala eller ens stava till. Jag är 21 år gammal och börjar redan nu åldersnojja. Jag är en sådan som tänker på slutet redan i början och gillar att prata med mig själv. Jag har inga problem med att lyssna på samma låt 4-5 dagar i sträck och har ytterst lätt för att lära mig låttexter. Tyvärr så har jag inte begåvats med någon musikalröst och har fått höra att när jag sjunger så låter det som Kalle Anka när han sjunger. Detta stoppar mig dock inte, utan jag sjunger för det mesta alltid. Jag har svårt ibland för att förklara mig, eller snarare formulera mig och kan inte prata med folk när dom är förkylda, mina ögon tåras bara och jag vet inte varför. Jag är rätt barnslig och kan alla High School Musical-låtar utantill.

Färgen
rosa dominerar min vardag och jag har en liten besatthet till nagellack och Coca Cola. Jag läser alltid alla registreringsskyltar och försöker bilda ord av dom registreringsskyltarna som inte redan har ett givet ord. Min favoritfilm är förmodligen "En prinsessas dagbok" och den ultimata drömmen skulle vara om jag fick reda på att jag hade en tvillingsyster. Jag gillar inte att göra saker jag har blivit tillsagd att göra och gråter lätt när jag blir arg. Jag har en ytterst stor begåvning för att vända upp och ner på mitt dygn och gillar inte trånga utrymmen med mycket folk. Jag är överlag inte särskild förtjust i folk, eller vatten för den delen.

Hade jag fått välja ett djur att vara hade jag velat vara en
flamingo och hade jag fått välja en växt hade jag valt att vara en kaktus. Jag är allergisk mot tomater och har väldigt lite självdisciplin. Är tidsoptimist och nästan blind utan glasögon eller linser. Jag går inte hemifrån utan mitt Pandora-armband och tappar väldigt lätt tålamodet. Irriterar något mig kan jag tyvärr inte göra något åt det utan får vänta tills det helt enkelt går över. Jag har en nära relation till min iPod och pratar i telefon med min mamma alldeles för mycket. Jag ritar, oftast när jag har tonvis med andra saker att göra, och kan se samma film otaliga gånger.

Jag är ett stort fan av
Buffy the Vampire Slayer men tycker att dagens stora vampyrhype är för mycket. Jag älskar att hata Twilight, men hatar även att jag älskar det med. Jag får lätt ångest och huvudvärk och kan inte göra ”läxor” i sängen för då somnar jag bara. Har väldigt lätt för att somna, det spelar nästan ingen roll vart eller hur eller när, och har vid flertal tillfällen i mitt liv fruktat att jag har narkolepsi eller någon form av ätstörning - det har jag inte. Jag hatar klackar för dom låter när man går, och jag hatar resväskor för dom låter så otroligt mycket dom med. Jag älskar att åka i en bil men är livrädd för dagen då jag ska ta körkort och själv sitta bakom ratten.

Jag har en
vaktanka, ”Cliff”, som sitter i köket och vaktar min lägenhet när jag inte är hemma och kan oroa mig tills jag får huvudvärk om jag låste dörren när jag gick hemifrån eller inte. Jag gillar att älta samma sak om och om igen, och då brukar oftast min BFF Anna vara den som får stå ut med mig. Jag kan vara rolig, även om inte alla alltid förstår det geniala i mina skämt. Jag föredrar sms framför att ringa och är överlag dålig på att hålla kontakten med folk. Jag gillar att sova, men drömmer alldeles för ofta alldeles för bisarra grejer och tål inte när vädret blir för varmt. Jag har en rosa cykel som jag tycker om och när jag får en fix idé kan jag inte släppa den förrän jag har genomfört den. Jag nästan hatar att tvätta håret men gör det väldigt ofta ändå och den bästa platsen för ett telefonsamtal är faktiskt badkaret.


Det finns fler saker, men någon form av mystik måste jag få upprätthålla. Haha. Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Sofia

mmm jag tror att jag ÄLSKAR dig!

2010-12-01 @ 19:30:41
URL: http://gerty.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha tar åt mig när du skriver att "alla inte fattar dina skämt". Höhöhö ;)

2010-12-01 @ 19:31:01
URL: http://eluaan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag kan VISST stava till ditt efternamn!

2010-12-05 @ 11:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0