All kinds of candles.

Idag ska det handla om mig favoritfödelsedag. Och sanningen är den att jag alltid gör en stor cirkus av min födelsedag. Det är nedräkningar, det är massa tjat om det och jag driver det alltid till sin yttersta spets. Tillslut brukar det oftast vara någon (Anna) som bara suckar och ger upp. Min födelsedag är den enda dagen på året som jag verkligen får göra det till min dag och det utnyttjas till fullo.

Eftersom det alltid är så, och eftersom min pappa alltid tycker att det är lika kul när jag driver alla till vansinne så har jag väldigt många och trevliga födelsedagsminnen, därför blir det ytterst svårt att hitta en favorit. Det kan ha varit när jag fyllde 18 och min pappa hade planerat hela tre dagar av födelsedagsfirande, eller när jag fyllde 16 och började räknas som vuxen. Det kan även ha varit året då jag fyllde 11 och fick min första CD-freestyle. Dock så var det inte för presentens skull som den kan ha varit den bästa utan för att min morfar och morbror var hos oss, och eftersom jag inte bor i Litauen, vilket dom gör, så var detta alldeles extra fantastiskt och unikt. Jag vet faktiskt inte.

Måste dock erkänna att födelsedags-hypen börjar släppa mer och mer för varje år som går. Börjar antagligen blir lite för vuxen för att kräva allas uppmärksamhet på just den dagen. Och det är väl egentligen mer än rätt, nästa gång jag fyller år fyller jag 22, och då måste man börja tänka mer logiskt och obarnsligt. Och det betyder väl att jag åtminstone utvecklas framåt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0