So good to have you around.

Envis. Söt. Glad. Sentimental. Underbar. Röd. Fd. cynisk. Lojal. Rolig. Jättebra lokalsinne. Tålmodig. Rastlös. Lättskrämd. Likasinnad. Konstig. Alltid där. Olikasinnad.
Effektiv. Sorteringsgumma. Intelligent. Bra lyssnare. Hjälpsam. Kreativ. Problemlösare.
Omtänksam. Tävlingsinriktad. Pålitlig. Organiserad. Bra på bakning. Positiv (för det mesta). Musikalisk. Dålig förlorare (men förlorar så sällan så det knappt syns). Teknisk. Charmig.
Ibland väldigt orkeslös. Duktig på spel. Min BFF.

Allt detta är jättebra beskrivningar av min bästis, Anna. Ibland umgås vid för mycket och behöver inte ens ord för att kunna föra en diskussion tyst så ingen annan förstår. Ibland är jag i Kalmar och hon i Malmö och då pratar vi istället i telefon, nästan dagligen. Jag förstår henne på ett sätt som jag inte ens tror att hon förstår att jag förstår henne på och hon har alltid tålamod med mig och mitt tjat. Vad som är riktigt roligt är att om Anna och jag någonsin hade kunnat bli en person hade vi blivit den perfekta personen. Är hon på det ena sättet så är jag automatiskt på det andra sättet. Är jag rätt igenom jättekass på något kan jag lova dig att hon är jätteduktig på det ... Umgås man den ena får man den andra på köpet och det är ingen som förundras särskilt mycket över det.

Sedan finns det tonvis med andra egenskaper som gör henne till min bästa kompis, men dom hinner jag inte nämna här. Det som dock bör nämnas är att jag är ytterst tacksam för att du fortfarande står ut med mig. Du är verkligen den bästaste kompisen en Grete som jag kan få <3


(Psst ... Hon verkar rätt igenom jättetrevlig eller hur? Och nu sitter du säkert där hemma och undrar hur du skulle kunna komma i kontakt med en sådan bra kompis. Ni som är i Kalmar i helgen behöver inte tänka på det för mycket, hon kommer nämligen hit på fredag och förgyller det gråa vår stad just nu befinner sig i. Bra va?)

(Dag 7 - Tema: "Min Bästa kompis" - ifall det inte framgick ;))

Kommentarer
Postat av: Sofia

Woho kul med Anna-besök! Alldeles för längesen!

2010-12-07 @ 22:46:25
URL: http://gerty.blogg.se/
Postat av: Anna

Ska inte säga att jag inte grät. ÄLSKAR DEJ!

2010-12-08 @ 09:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0