Hemmaaaaa.

Honeyzzz, I'm home! Känns ganska overkligt att idag är den första dagen på rätt så länge som man verkligen inte har något stort att göra. Dagens ansträngning har varit att packa upp (haha, som om jag redan har gjort det) och typ laga mat? Det har varit ett ständigt galopperande den senaste veckan och även om det känns rätt så vemodigt att allt är över så känns det faktiskt också ganska skönt. Dock kommer kommande vecka också att innefatta en hel del "galopperande", men nu är det åtminstone lokalt bundet till Malmö.

Jag har haft det bra. Examen är över och jag känner mig rätt så nöjd som har lyckats att fixa en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap och faktiskt lyckats med tanke på vilken plåga kalkyleringen var. Herrejisses! Känns dock aningen ledsamt att åren med MEM08 är över och ännu mer ledsen blir jag när jag inser att jag fortfarande inte har insett helt och fullt att det faktiskt är över. Känns fortfarande som om vi snart kommer sitta där tillsammans på Kalmar Nyckel och vänta på att det ska bli rast ... så kommer det aldrig att vara igen :/ men vi ses ju igen, förhoppningsvis.

Resan till Litauen var överförväntan. Alla var på bra humör och det var ytterst trevligt att bara sitta och snacka skit med mormor och morfar om vilka hopplösa, men ack så roliga, släktingar som finns i familjen. Jag kan glatt meddela att jorden inte kommer att gå under 2012, istället kommer alla människor att förvandlas till kall plasma ... fråga mig inte om detaljer, jag har ingen aning. Det enda jag vet är att dessa människor är dom jag ska tacka för min existens, och det känns ju aningen konstigt. Å andra sidan förklarar det varför jag är som jag är, haha. Men hur som helst, vi hedrade min farfars minne vilket var hela syftet med resan, och hans gravplats och gravsten ser fruktansvärt fin ut, även om det må låta konstigt.

Nu får det räcka för idag, har ju lyckats få ihop ett rätt så långt blogginlägg. Noterar att min mms-bloggning från båten inte har kommit fram, dåligt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mina senaste MMS-inlägg har inte heller kommit fram =/ Skönt att du är i samma land igen. Telefondejt kör vi imorn tycker jag. Pusspuss!

2011-06-06 @ 22:04:54
URL: http://gertys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0