Inköpslista.

Handlade på ICA innan. Skrev som vanligt en inköpslista, vilken jag på något sätt lyckades tappa på vägen dit. Det var som att leka en lek när jag var där inne och skulle minnas vad jag behövde handla. Påvägen hem hittade jag min inköpslista utanför en skobutik(?) och när jag läste den insåg jag att av alla 13 saker jag skulle handla, kom jag ihåg 11. Woup woup. Jag är ju annars lite affärsblind och hittar aldrig det jag ska ha och minns heller inte vad det är för saker som behövs, så 11 av 13 var faktiskt inte så dåligt :) haha.

Det är soligt ute idag och jag ska alldeles strax hem till Rebecca. Vi ska ut på långpromenad och snacka skit. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Chph

Du får sätta det i system att tappa lappen, så övar du ditt minne :) Chunking är en metod för att komma ihåg mer, mitt minne suger så det kan ju vara rätt sjyst om du har superminne :)

2012-04-16 @ 23:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0