Konstigt.

Beställde hem ett par nya Converse förra veckan. Mitt fjärde par. Lite roligt med tanke på att jag innan ogillade dessa skor så otroligt mycket, men blev sedan lika frälst som alla andra. Hur som helst, det var inte det jag ville komma med. Idag när jag öppnade mitt postfack, fanns dom plötsligt där, tidigare än väntat. Hade trott att jag skulle få ett avi och hämta dom på posten precis som vanligt, eftersom mitt postfack är väldigt minimalt och springan att slänga in saker på är minimalare. Slutsatsen jag drog var väl att brevbäraren hade öppnat facket (har väl en universiell nyckel ... eller något?) och insett att kartongen får plats och lämnat den där. Men, och det här tycker jag är aningen underligt, brevbäraren hade slängt alla mina gamla tidningar som man får när man bor i Borås. Alltså, slängt alltihop??! För jag hade minsann lyckats samla på mig en finfin samling och nu fanns där typ 3 papper kvar. Så får man väl inte göra? Hade i vanliga fall uppskattat detta oerhört, det finns ju nämligen en anledning att jag inte tar upp gratistidningarna, jag vill inte ha dom. Men nu hade jag ju faktiskt behövt dom inför flytten som nalkas. Men det är väl ändå inte brevbärarens uppgift att rensa bland mina papper? Hm ... tycker att det är riktigt riktigt konstigt. Och aningen obekvämt faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0