Never find a love like this ...

Spike: You listen to me. I've been alive a bit longer than you, and dead a lot longer than that. I've seen things you couldn't imagine, and done things I'd prefer you didn't. I don't exactly have a reputation for being a thinker; I follow my blood, which doesn't always rush in the direction of my brain. So I've made a lot of mistakes. A lot of wrong bloody calls. A hundred plus years, only one thing I've ever been sure of. You. Look at me. I'm not asking you for anything. When I tell you that I love you, it's not because I want you, or 'cause I can't have you, it has nothing to do with me. I love what you are, what you do, how you try... I've seen your strength, and your kindness, I've seen the best and the worst of you and I understand with perfect clarity exactly what you are. You are a hell of a woman. You're the one, Buffy.
Buffy: I don't... I don't want to be the one.
Spike: I don't want to be this good-looking and athletic. We all have crosses to bear.
(BtVS, 7x20 - Touched)

Min första kärlek ska det handla om idag. Sannerligen spännande. Och det är väl bara då att erkänna att min första kärlek vad Spike i BtVS. Han var cool, han var grym, han var snygg och han var rolig. Mannen hade allt och även om jag aldrig hade kunnat tänka mig dejta honom i verkliga livet så var han alltid min drömkille. Det var alltid han som kom med alla smarta citat och det var alltid han som sedan förlöjligade allt och alla. Han skapade intriger och hatade att han inte kunde döda människor ("happy meals on legs") fram tills den dagen då han insåg att han kunde skada demoner istället - det var lika bra. Han tittade på tv-serier och sjöng i Once More With Feeling. Han såg på solljus som obekvämlighet och rörde sig runt på dagtid även om han nästan brukade brinna upp. Han gav alla smeknamn och fann alltid tid att dra en ordvits och han älskade Buffy så mycket att han till och med gick och skaffade sig en själ, vilket faktiskt inte omvandlade honom till en deprimerad mes som Angel. Slutligen var det faktiskt han som räddade hela världen och när han sedan blev spöke kom ändå tillbaka och omvandlas till mänsklig form igen. Kort sagt, om man bortser från att han var vampyr och hade svart nagellack, var Spike alltid en toppenkille. Och jag var kär i honom.

Så nu vet ni det.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Tsss han som inte alls var snygg...lite väl blond eller? Men skönheten kommer ju inifrån....=P

2010-12-02 @ 21:11:26
URL: http://gerty.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag håller med ovanstående talare.. Tycker du ska satsa på snyggingen som Sofia visade bild på förut ;) GO POPPIS-GRETE!

2010-12-03 @ 11:36:42
URL: http://eluaan.blogg.se/
Postat av: Grete

Smaken är som baken - delad. Och som jag sa innan, jag ser ingen nackdel i att vi inte har samma killsmak, slipper vi slåss om samma killar. YEAH!

2010-12-03 @ 11:42:04
URL: http://gretchomania.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nej han poppande bonden är din! You go girl!

2010-12-03 @ 11:42:42
URL: http://gerty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0