The ones who made me.

Dag 3 i vår lilla utmaning och dagens heta ämne är: MINA FÖRÄLDRAR. (Applåder, tack!)

Vad kan jag då skriva om min mor och far? Dom är väl som vilken mamma och pappa som helst, det enda som skiljer dom är väl det faktum att dom är världens bästa mamma och pappa. Tror på fullaste allvar att man inte kan hitta någon som är bättre. Men det är en smaksak (precis som Spike i föregående inlägg) och jag tänker lämna det därhän.

Jag önskar att jag hade någon knasig historia att berätta om mina föräldrar, men jag har inte det. Eller jag kommer åtminstone inte på någon just nu. Dom är helt normala föräldrar som alltid ställer upp och finns där. Dom är dåliga på att planera och stressar upp sig själva och varandra regelbundet. Inte heller är dom särskilt duktiga på att hålla ordning och alla viktiga papper hemma ligger huller om buller, men glömmer man ett drickunderlägg reagerar dom omedelbart. Pappa gillar inte repor och har jättehöga ambitioner, mamma har två mobiltelefoner och är världens bästa människokännare. Dom är väldigt roliga och älskvärda, väldigt spontana och impulsiva. Och inte jobbigt långsinta. Dom har sett mig i alla möjliga situationer och jag berättar alltid allt för dom.

När det kommer till kritan lyssnar dom alltid, ger råd och ställer upp och om sanningen ska fram har jag alltid som roligast när jag är med min mamma och pappa. Jag har alltid varit väldigt mammig och pappig och är det fortfarande. Ser heller ingen anledning att ändra på det.

Finns inte så mycket mer att säga. Min mamma och pappa är som alla andras, varken mer eller mindre. Dom är mina bästa vänner och jag älskar dom. Klart slut - lingontjut.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ens föräldrar är alltid världsbäst!

2010-12-03 @ 22:38:32
URL: http://gerty.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag saknar en bild här känner jag! (Härmar Sofias tjatfasoner, förlåt).

2010-12-03 @ 23:22:55
URL: http://eluaan.blogg.se/
Postat av: Grete

"Min" dator innehåller inga bilder, därab bildbrist. Tyvärr :/

2010-12-04 @ 01:41:12
URL: http://gretchomania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0